sâmbătă, 8 martie 2014

odă la viiaţa lumii de miron costin

Cătălin Afrasinei

n-am  încetat să mă-ntreb
la judecata de apoi a culturii române
care ar putea fi cartea de căpătâi
şi atunci l-am văzut pe puşcăriaşul arghezi
cu unghia zgâriată de ziduri
acordându-i lui Dumnezeu un autograf 
                                                                                  pe
                                                               FLORI
                                                  DE
                        MUCIGAI
ACEASTA mi-a spus
Î-N-G-E-R-U-L – c-u – a-r-i-p-i - D-E – S-Â-N-G-E
aproape rănindu-mă printre litere
ACEASTA ESTE CARTEA 
pe care o primim din partea limbii române
şi de ce Doamne am cutezat eu să întreb ticălos
sunt florile voastre NUMAI ALE VOASTRE 
simbolizând într-o doară condiţia umană frumuseţea & adevărul
între naştere şi închisoare se trece viaţa când moartea nu există
între periferie şi învelişul de cadmiu al păcatului se trăieşte viaţa şi moartea
între justiţia umană şi milostivirea divină
nu vă vedeţi de ale voastre DE-A STÂNGA
FOARTE LA STÂNGA mergeţi două străzi
şi apoi regăsiţi odihna zilei de mâine
când veţi muri iarăşi
mort dar nu învins
învins dar nu trădat
trădat dar nu de străini
şi de ce Doamne acest răspuns fundamentalist
o lună am făcut grevă studenţească şi ne-am plimbat cu jaguarul
foarte corect prim-ministrul radu vasile venea la negocieri
cu dacia neagră amintind şi prevestind
viaţa grea a minerilor
care rămăseseră fără mine
care să dea ţării cât mai mult cărbune
îndeplinind planul cincinal din sloganuri
care desigur nu văzuseră la zoo băneasa jaguarul
de metal poleit cu patruzeci şi cinci de oglinzi retrovizoare 
pentru cei patruzeci şi cinci de ani de sclavie roşie
care n-au primit oscarul nici în ultima zi de februarie
de                           la                        sfârşitul                                            lumii
totuşi în a treizeci şi una zi de grevă
devenisem  foarte  profesionişti  boicotând corupţii de cretă
                               ADEVĂRUL   SE    ŞTERGE
Î
N
T
O
T
D
E
A
U
N
A
                                                    CU BURETELE
odă la viiaţa lumii de miron costin a făcut un pact
de neagresiune a fiinţei efemere cu însuşi baudelaire
după ce florile răului au fost culese de Însuşi
DOMNUL DUMNEZEU CU MÂNA LUI 
însuşi baudelaire m-a ispitit să-ntreb ceea ce nu se-ntreabă
când nu există răspuns cum s-au perindat avgust alixandru machidon
xerxes unde-s ai lumii împăraţi unde iaste artaxerxes
 pe toţi i-au stins cu vremea ca pre nişte spume








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu