marți, 9 septembrie 2014

imposibila evadare din leprozeria umană

Cătălin Afrasinei

după ce bjorn borg a terminat de izbit
peretele de gheaţă de un milion de ori
copilăria mea a murit
REPEDE
am fost desemnat
să înalţ steagul partidului comunist cu solemnitate
zadarnic spuneam nu-mi place
taci
să fii văzut bine
să nu mai fii urmărit de urmaşii urmaşilor
celor care i-au omorât pe strămoşi
care ne urmăresc şi pe noi
tata citea ziarul scânteia cu aceeaşi oţărâre
prin  care alţii treceau înot dunărea
urmăritorii tatei au devenit urmăritorii mei
eu n-am murit încă
urmăritorii mei au devenit urmăritorii copilului meu
copilul meu se joacă
I-A FOST ASASINAT NUMAI VIITORUL
de când vă filăm noi pe voi
niciodată nu l-am văzut pe bjorn borg
plângând după  ce a câştigat  wimbledon-ul
steagul partidului are o gaură albă şi neagră
ferfeniţă  pe care a comis-o recalcitrantul
spre a evada din leprozeria umană
şi toate vocile acelea de la europa liberă
care aduceau în iarna de la sfârşitul lumii
atâta speranţă de nici nu mai cutezam să ieşim din casă
apoi am aflat cum a fost bătută monica lovinescu
apoi am înconjurat în fiecare zi casa în care a locuit eugen lovinescu
apoi ne-am bucurat că apucase să moară înainte de toate acestea
cu ochii deschişi spre grajdurile regale alias bcu la vremea mea
eu am gândit mai multe întrebări premergătoare despre fiinţă
decât saussure & co în galopul cailor de rege
foarte aproape de grădina cu cai
înhămaţi de ultima cursă
stradela de unde moţa şi marin
au purces veseli  spre majadahonda
târziu dar nu foarte târziu am înţeles
de ce vikingii sufletului meu
au luptat în fiecare zi ca la majadahonda
de ce borg nu s-a bucurat niciodată
când preţul unei victorii este mult prea mare
prin raportare la condiţia umană









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu