duminică, 9 noiembrie 2014

ciacona invictus

Cătălin AL DOAMNEI

I.

adevărul e că nici eu nu am ştiut că ginsberg s-a născut în new jersey şi nici prietenul meu care mi-a citit primele 120 de pagini de meditaţii metafizice personale asupra lui kierkegaard la etajul al X – lea al facultăţii de politehnică din bucureşti mâncând seminţe de susan şi privind nudurile romantice tolănite de lene la soare pe blocul vecin duminica între 10 şi 12
o
dacă vreunul dintre noi ar fi fost spider
pentru a le o – oferi câteva seminţe de susan
înainte ca frumuseţea să plece pe scările politehnicii
amintiri de acum cu prinţi răpitori pregătiţi să-şi dea
sufletul pentru cea mai frumoasă fată din lume
care ştie să înjure pentru ca dâmboviţa să curgă mai repede
cam de pe la ora unu ni se făcea foame
gustam nişte sandvişuri cu zacuscă
alteori mai venea câte un profesor să verifice
nu ştiu ce aplicaţie care ar schimba sensul sistemulul solar
chestie minoră profesorul urca şi cobora pe scări
noi aveam lift personal povestind
despre asemănarea şi neasemuirea
care ar putea exista între naiva stare romantică de îndrăgostire
din viaţa romantică şi romantismul adevărat
pulsând prin vene ca oceanul în furtună
chinuindu-ne să înţelegem afirmaţia lui jack yves costeau
în furtună oceanul răzvrătit e mai mult femeie decât bărbat
femeia - ocean scufundă toate corăbiile
în vreme ce noi putem continua liniştiţi
să-l aşteptăm pe domnul preşedinte emil constantinescu
hermeneutizând kierkegaard
SAU / SAU
regăsind unele asemănări din viaţa personală cu norii
alergând unii după ceilalţi peste mări şi oceane
primul cuvânt al lui jacques yves costeau a fost cuvântul lui dumnezeu mergând pe uscat
ne-a luat de braţ ne-a dus pe scena din aula magna

umplută până la refuz cu amoebe meduze valuri patrulatere
un fel de scaune pe care eu am început să traduc în română
ceea ce preşedintele emil constantinescu spunea în franţuzeşte
chiar i-am scris un bilet că radu ne-a furat două etaje de la filosofie
nu-i nimic mi-a scris preşedintele constantinescu
geologia va pleca în practică după colonii de lilieci
ai grijă cum vei rosti ,,docteur honoris causa’’
faţă de un om înghiţit de mări
de mai multe ori decât am fost noi la servici
şi atunci eu am spus RAR
CA O PUŞCĂ FĂRĂ GLOANŢE
în aplauzele ÎN DELIR
,,
mademoiselle
mademoiselles
madame

mesdames
monsieur

monsieurs
                            SIR
c’est ici parmi près de vous
le seul docteur fou qui a vaincre l’INFINI de l’eau’’
,,l’INFINI c’est trop mon ami a dit j.y. costeau’’
eu având în memorie emisiunea duminicală
de la vasile parnică de la 16 la 17 din vremea
când n-aveam televizor şi nici curent electric
tata fiu de chiabur făcuse 44 de petiţii la electrica
pentru a-i convinge că pe uliţă încap stâlpii unşi
cu motorină fierţi să reziste un secol
şi atunci infinitul mi-a fost clar cum arată
peste clădirile unde ne-am iubit
când a venit mama şi nu m-a găsit acasă
fiind peste măsură de ocupat cu o thailandeză
care avea alt fus orar decât bucureştiul meu de haimanale
care avea o prietenă din santo domingo
care şi ea avea alt fus orar faţă
de cei plecaţi de-acasă fără bilet de voie
jos la bar n-am putut să refuz
invitaţia campioanei de biliard
al cărui ornic trecând pe lângă oră
avea toate fusele orare posibile ori inventate
sub piatra de moară a cugetării 
masa tinereţii noastre s-a fost ruptă
în sfârşit kierkegaard o luase în braţe
pe regine olsen pentru ultimul dans
b prietenul meu de la etajul X al politehnicii
a urmat şi filosofia a învăţat daneza s-a stabilit
în danemarca merge numai cu bicicleta
are cinci copii dorothea abellona
kaitlin probabil în amintirea mea
dar nu sunt sigur
cum nu sunt sigur nici de cel mai bun prieten din italia
pe fata lui o cheamă cătălina
dar niciodată nu mi-a spus decât
că şeful poliţiei din vaslui primeşte şpagă orice doar E FRA-SO
anja ylva în daneză mi-a spus că pe kiekegaard l-a uitat
poezia chestii de tinereţe
o fotografie din faţa museului kierkegaard
,,pentru tine omule nepereche care mi-ai schimbat viaţa’’
aş adăuga dacă prietenul meu nu ar fi avut acele 120 de meditaţii personale
despre kierkegard romantismul nudurilor de pe blocul alăturat
zacusca părintească şi femeia blondă de la primul simpozion kierkegaard
organizat de mine şi de domnul acad. alexandru boboc
care să-mi spus că nordicii devin impotenţi înainte de a împlini patruzeci de ani
nimic din toate acestea nu ar fi fost adevărat - e





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu