vineri, 9 octombrie 2015

Trei sonete

De Theodor Răpan



„Pity the world, or else this glutton be,
To eat the world’s due, by the grave and thee.”

Nevolnica ispită are chipul
Pe care zeii îl ascund întruna,
Stricatu-s-a de azi dagherotipul,
În haită vârcolacii muşcă luna!

Frumoasele făpturi smintire poartă
Şi mute gheare scoate trandafirul,
De-acum tu robul dragostei îl iartă,
Lumină-i calea, ia-i mai iute birul!

Pe fruntea zării, vezi, cununi străluce,
Cocoşul tace, înfierată-i gura
Acestei vieţi. Cărările-s năuce?
În loc să mă-ntremez, sporeşte-arsura...

Îndură-te! În sarică, vai, grele
Păcate-ascund! Dar cum să scap de ele?

X

„Make thee another self, for love of me,
That beauty still may live in thine or thee.”

Iubindu-te, o spun, nu mi-e ruşine!
Eu pot să-ndur! Aş bea amarul dulce
Şi cred doar în iubirea ce mă ţine
Mai viu ca viii moartea să nu-mi culce!

Stăpân pe-a ta moşie astăzi nime
Nu are cum să-mi calce-n gând ogorul,
Decât atunci când doar a ta cruzime
Va rupe firul depănând mosorul…

O, schimbă-ţi vrerea, ca să pot străbate
Pustiul nemilos ce mă-nfioară,
Te scoală, Rosinanta, veşnic frate
Mi-e Sancho însuşi! Nu e prima oară

De dragul tău, în stare sunt, priveşte,
Să-l mint pe Dumnezeu dumnezeieşte!

CLIV

„Came there for cure and this by that I prove,
Love's fire heats water, water cools not love.”

Cârpaci actor, mi-am încheiat tirada!
Atât de multe vrut-am să-ţi spun, Doamne,
Încât din crud hăitaş ajuns-am prada
Tâlharilor, ce vor să mă condamne…

Aici e ziuă, dincolo e noapte,
Cerneala plânge lacrima sfiirii,
Înmoi peniţa. Ultimele şoapte
Ofrande sunt pe-altarul nălucirii!

Daimónul tace. Nu merg mai departe!
Amor, vicleanul, stă la pândă-n scenă,
Armura-mbrac! Desigur, altă carte
Vom scrie-n doi! Reintru în arenă!

Cortina trag! E iarăşi primăvară!
Amoris laus! Plugul minţii ară!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu