vineri, 10 iunie 2016

CRAILÂCU DRACULUI





LIDIA LAZU

CRAILÂCU DRACULUI
 
O știi bia pă Leonora
A lu Spurcatu
Mai lungă șî mai fără sare
Nu mai găsești
Cu păru ăla încâlcit ca dă cânepă
Cu ochii ăia blegi dă neînțărcată
Cu picerili ca două bețe-nfipte-n cur
Dă stă țoalili pă ea
Ca pă sperietoarea dă ciori
Fă dacă te uiți la ea mai bine
Te ia cu răcori
Așa pătată șî galbină i-e pielea
Dă piste to
Dacă
Da Niculae a lu Ruțu
E al doilea bărbat
Dă care nu să mai dăsparte
Cât e ziulica dă lungă
Șî prostu ei rânjește
Ș-o ține p-a lui
Că nevastî-sa e  mai vrenică
Dăcât el
Șî muncește șî cară acasă
Ca o albină
Biata Lina n-are-ncotro
Că doar n-o să să dăspartă
Dă nemernic
Când are bătătura plină dă copii
Rabdă săraca
Dă s-a ofilit dă tot
Să-mbracă numa-n negru
Dă parcă a murit carevașâlea
De bia
Dă ea mi-e milă
Dă ea șî dă copilași
Da p-ăștilalți i-aș arunca în troaca porcilor
Tăiați pă tocător
Să să sature dă crailâc
Șî dă atâta prostie
Zău dacă nu le-aș face-o
Dacă nu mi-ar fi frică
Dă lume-ailaltă
Că mare e Grădina lu Dumnezeu
Da ca p-aci pă la noi
Ca la niminea
Arză-i-ar focu
Dă spucrații dracului
Uite-așa


N-AM ÎNTORS FOAIA

Înfășurați
În inconștiența cea de toate zilele
Ne repezim cu capu-nainte
Dăm foarte ușor verdicte
Găsim pe loc vinovații
Pentru orice fel de problemă
Și ne uităm lung
După viața pe care n-am apucat-o
La timp
De ciulfă
Și acum râde de noi
În hohote
Fără să-i pese vreun pic
 
Ptiu
Tu-i maica mă-si dă treabă
Că n-am întors eu foaia
Când…
 
AZI ȘI MÂINE
 
Auziși bia
Ce-a pățit alde Beleaua
Cu aia mică
Tudora
Cică s-a dus ș-a dat ixamen
La medicină
Că era mereu a mai dășteaptă
Dîn școală
A intrat treabă socoteală
Șî dacă a văzut-o profesorii
Ăia că nu e numai dășteaptă
Da mai e șî frumoasă șî cuminte
La locu ei de
A invitat-o să discute
Chestii d-ale medicinii chipurili
Șî s-au pus toți trei pă ea
Au violat-o ca sălbaticii
Șî i-au zis să nu spuie la niminea
Că cin s-o crează pă ea
Șî nu pă ei
Profesorii ăi mai prima
 
Un an dă zile a stat
Biata fată la balamuc
Nițel nițel șî nu-ș mai revenea
Noroc cu mă-sa a vitregă
Care s-a dus zilnic
Dă i-a dus mâncare
Medicamente
Alea alea
n-a lăsat-o dăloc
da dăloc
ș-a ambiționat-o
să termine facultatea
să li să uite în ochi
javrelor ălora d-au nenorocit-o
șî să le-arate că e mai tare
dăcât ei
pîn-aci toate bune șî frumoase
da vezi tu
că ea nu s-a vindecat
în sufletu ei
șî după ce-a luat diploma aia dă doctoriță
a venit acasă
a așezat-o pă masa dîn sufragerie
șî s-a aruncat dă la etaju șapte
drept în cap
 
Nu i-ar mai răbda pământu
P-ăi dă cășună pă câte-o fată
Să-și facă mendrele cu ea
Bătu-i-ar Dumnezeu să-i bată
Azi șî mâine
 
 
 
 
Dac-aș avea eu o putere…
Ai face un căcat praf
Nu vezi mă că ne-nghite
Pă nemestecate
Iuropa asta
Pentru care ne-am luptat atâta
Ca proștii
Ce parcă numai Iuropa
Au venit dă peste tot
Șî ne-au jupuit
Cu rânjetu ăla dă vulpi pă figură
Dă ne-au făcut sclavii lor
Șî pă noi șî p-ăia dă după noi
Nu mai avem scăpare
Tu-i Dumnezeii  șî grijania mă-si  
Că ne trebuia nouă democrație
Șî libertate auzi
Bă suntem o adunătură
Dă tâmpiți șî dă cretini
Ăia dăștepții ne iau snaga
Ne iau bogățiile
Șî să-ntâlnesc
La nivel înalt auzi
Cu alde Pulifrici dă pă la noi
Care să gudură
Ca cățeii ăia care
Primesc dă Paști șî dă Crăciun
Câte un os gol acolo
Să simță șî ei că sunt
Băgați în seamă
Măcar dă sărbători
Băga-i-aș cu capu-n jos în closetu
Dîn fundu curții pă toți
Că stau șî mă întreb
Chiar suntem dă mămăligă
Dă nu putem să dăm cu ei dă pământ
Să scăpăm țara asta
d-atâția neisprăviți
care trag spuza numai pă turta lor
fir-ar ei ai dracului
băga-i-aș  în mormânt să-i bag
fără lumânare și fără bocitoare
că niciunu bă
da niciunu nu e mai breaz
să pui deștu pă el
să zici
Uite bă ăsta chiar e om adevărat
Face ce spune
Nu ne duce cu preșu
N-ai să vezi
Or să plece toți
Care-ncotro
O să s-aleagă prafu
Dă Grădina Maicii Domnului
Că n-o să mai fie cin s-o grijască
Sî s-o lase să-nflorească
Că dacă aș fi eu mai tânăr
Aș…












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu