marți, 13 decembrie 2016

Frundză verge iasomie






Draga Topolene,

Mai fac un efort și-ti trimit pentru portofoliu
o cronica rimata inspirata tot din trecerea mea
pe la "naturiști", dar si ca urmare a unor recomandări făcute de medici:mâncați lipie!



SUS LIPIA !, JOS LIPIA!...

Frundză verge iasomie,
M-o spus doctoru Ilie
Că mi-s tare-n glicemie
Și să mânc numa lipie;
Ba,m-o scris și pă îrcie
Cum o ceamă pă lipie.
Pântru-așa o doctorie,
Am pus mâna pă îrcie
Ș-am plecat cu bucurie
Pân ' la prima farmacie;
Să ' m dea ,pă rățăpt ,lipie.
Când colo,doamna Mărie
Mă trezăsc că ' m dzâśe mie:
Ce văd om cu pălărie,
Lung cât ruda la cośie,
În etace,  śine șcie
Câț ani ai ,śe bai țî ție,
Da' aiśea-i farmacie.
Vrei un ceai dă păpădie
Combinat cu iasomie ?
Sau ce duśi la pecărie,
Dacă vrei să mânśi lipie...!
...Păstă drum,la pecărie,
Dau dă doda Solomie,
Gureșă șî durdulie,
Parcă - i bec într - o dulie,
Mâncă pită ,nu să -mbie;
N - o - audzât dă glicemie,
Ba ciar crege că-i prostie
Să nu mânśi pă cum să șcie...
Până când ?până ieșci vie,
Că pă urmă śe - o să fie ?
O să mori la datorie
Lângă pită șî lipie.
-Bună fii,doamna Mărie,
Dă 'm și mie o lipie!
-Iț dau dzăśe,ca să 'ț fie
Dă ajiuns ,că nu să șcie...
Vine ploaie,vijolie,
Că le -aduśe Sâncilie !"
...Am plecat dân pecărie
Drept la stomatologie,
C - am mușcat dân " libaneză"
Ș -am rămas fără proteză...!
Pântru - o gură dă lipie,
La ghințar am dat o mie,
Iar la doctori Ilie
I -am dat șpagă ...o lipie.
Și d'o fi, ș'o fi să fie
S- am băiat,îi dzâc Lipie,
Dacă cumva îi fătuță
O s' o ceme Lipiuță.
Sus lipia !Sus lipia !
Să vă scadă glicemia,
Să v 'apuśe veșniśia !
Asta îi rețeta noastă ,
Înśercaț șî dumneavoastră !



        IONEL IACOB -BENCEI








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu