vineri, 18 august 2017

TIN LA ACEASTA TARA





















Domnul a raspândit pretutindeni cu mâna larga viata, belsugul si fericirea,








STRAMTORARILE VIETII - Sfantul Ioan din Kronstadt

Când privesc creatia lui Dumnezeu, ce vad? Vad peste tot o extraordinara abundenta, o adevarata bogatie de viata în regnul animal, printre patrupede, reptile, insecte, pasari pesti. Atunci ne vom întreba: pentru ce viata omului, si mai ales a omului credincios si evlavios, este suparatoare si strâmtorata? Domnul a raspândit pretutindeni cu mâna larga viata, belsugul si fericirea, si toate creaturile – exceptând omul – Îi aduc slava prin abundenta lor, prin viata si bucuria lor deplina. De ce oare aceasta discordanta între mine si lumea animala? Nu sunt eu creatura aceluiasi Creator?
Raspunsul este simplu. Viata noastra este otravita fie de pacat, prin propria noastra greseala, fie de dusmanul netrupesc, care se lupta mai ales – si înainte de toate – cu acei care încearca sa traiasca o viata evlavioasa.
Viata omului, a adevaratului crestin, este în viitor, în veacul ce va sa fie; acolo, toata bucuria si toata binecuvântarea îi sunt pregatite. Aici pe pamânt el nu este decât un exilat, ispasind o pedeapsa; aici pe pamânt se întâmpla ca toata natura sa se revolte împotriva lui din cauza pacatelor sale, ca sa nu vorbim de vrajmasul care, din timpuri stravechi, „racneste ca un leu, cautând pe cine sa înghita” (1 Petru 5, 8). Prin urmare, nu sunt tulburat sa vad bucuria si abundenta dominând pretutindeni în lume, în timp ce singur eu sunt lipsit de fericire, si ma uit cu durere la fericirea si libertatea creaturilor lui Dumnezeu. Eu sunt calaul meu însumi din pricina pacatelor mele, care nu ma parasesc si nu înceteaza sa ma loveasca. Voi avea parte de bucurie deplina si eu, de asemenea, dar nu aici pe pamânt, ci numai în lumea cealalta.


Sfantul Ioan din Kronstadt, Viata mea intru Hristos, traducere de diac. Dumitru Dura, Ed. Oastea Domnului, Sibiu, 1995, p. 66-67.


Sursa: Pr. Alexandru Stanciulescu Barda


Fotografii de pe Google






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu