miercuri, 16 august 2017

Ultima idee si Melania






Dintr-o idee năstrujnică, de a scoate bani cam din piatra seacă, aci din scurtimea ierbii de gazon, spre a acoperi niște  cheltuieli, eu am găsit de cuviință de a răspunde cu un pamflet vesel. Dumneavoastră veți aprecia dacă am reușit. Este răspunsul-replica ursuana la satira ,,Ultima idee” de Liviu Jianu
Cu stimă,
Melania Rusu Caragioiu
scriitor, poet
(Canada,România)



DE  PLICTISEALĂ

Dacă micul Morcoveață
Paște dis-de-dimineață,
Este un exemplu aici
De-ai determina pe-amici
Să guste iaurt cu iarbă,
Face bine... trage-o ...barbă !

Cel mai bun iaurt de fițe
E din lapte ce căprițe.
Fiecare proprietar
Să își cumpere în dar
Câte o cornută iadă,
Pentru iarba din livadă.
Dacă spațiul e îngust
Plantat cu gazonul frust,
În loc să-l plimbați pe  cuțu,
Luați de lesă pe ieduțu...

Am aflat dela-un străbun
Ce păstra merele-n fân
Până-ajungeau scumpe, tare,
Primăvara viitoare.
Dar străbunul avea un rit
Aplicat ierbii și-atât
O-nvârtea si-o răsucea
Până soarele-o prăjea...

Ar mai fi o variantă
De -ai grădină la locantă
Să găsești un colț cu rost
Și să fabrici și compost.
Primăvara  care vine
Din plămada care-a fost,
O puni pe gazon cu rost
Și jur pe cuvânt de om
Că ai scăpat de gazon...

Cât despre Ionesco,-Mare,
El avea răspuns la toate,
Vezi ne pune la-cercare;
Cântăreața cheală, poate...

Melania Rusu Caragioiu





Ultima idee

Ultima idee
Care vine  de la Paris
Este:
Ce sa faci cu gazonul?

Cu parul, se stie...
Cu blana de oaie, n-avem ce face...
Cu ...

Dar ce nu stim, si n-avem ce face?!!...

Dar Eugen Ionescu
Este un roman mare, totusi,
De-al nostru,
Care nu ne lasa la greu,

Si aseara
Mai pune o intrebare, in teatru,
Taindu-si ideile lui
Cate una,
Din par,
In fata terasei
din Paris,
De acasa:

-          Ce fac eu, cu gazonul?
Inspirati-ma, va rog, si pe mine,
Din tot teatrul
Asta care imi vine,
Imi vine,
Fireste – in limba romana,
Din tara,
Fireste
Plin de omagii,
Fireste,
Respectand pana la mai mult ca perfect de normal,
Si de sacru
Spiritul
Romanesc
Cel mai demn
De urmat –

Ce fac eu cu gazonul,
Sa-mi  platesc macar lumina
La intrarea in teatru?

Si intrebarea ramane
In scrisoarea aceasta trimisa
Azi dimineata pe masa
Caci toata noaptea a stat
Nici n-a pus Eugen Ionescu pleoapa mai departe de  coasa,
Dar rapunsul – singur – nu l-a aflat...

Daca aveti vreo idee,
Dv,
Cei din marile incubatoare ale acestei Lumi Mari de afaceri,
Eu va rog,
Ajutati-l!

Imi dau seama
Cat este
Acolo pe unde este,
In ziua eterna de astazi,
De framantat...

Atata verdeata,
Si nicio oferta
Pentru tot  gazonul taiat...

5 august 2017


Cdr,
Jianu Liviu-Florian










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu