joi, 17 mai 2018

Clepsidra colorata in stil Ebru





Clepsidra colorata in stil Ebru

Doua variante de stihuri.Si trei picturi Ebru,pe apa,prima pictura incercata, care m- a cucerit si am gândit ca merita sa  o transpun si in stihuri.



1.Clepsidra colorată in stil EBRU.


~*~

Am privit ani multi cum curge
nisipul  in  clepsidra vieții,
Nepăstoare ,  gândeam că e înca
mult timp si loc să curgă,
Dar vine o vreme  cand  regrete
ne încearcă.
Nereusind aceasta scurgere firească
să o facem lina, pe drumul vietii.


Târziu,realizând puținul rămas
a se prelinge,
Am vrut sa colorez clipele cu
jocul culorilor curcubeului,
Și pentru un timp , am ales minunata
arta Ebru, care, de sute de ani,
Folosind jocul magic pe apa, produce
o noua forma a artei picturii.


Am ajuns astfel să îmi port visele,
la fiecare joacă pe unda apei,
Oglindindu- ma mai real si
realizand astfel,
Mereu alte vise,alte speranțe,
alte jocuri de lumini si culori.
Iar in final, ajungând si la
visul și curcubeul mult visat.


Desigur perfecțiunea nu am atins- o in
pregătirea curcubeului propriu ,
Mereu ajutata ,dar si derutata
de unduirea apei,
Sau  de combinarea stilurilor,culorilor,
ideilor si instrumentelor artei.
Ideile noi  mereu reapăreau și se
luptau pentru stilul propriu.


Dar ,sufletul a gasit ,in acea perioada ,
cea mai fericita ocazie
De a se bucura, colorandu- si propriile
cămăruțe ale labirintului,
Cu cele mai inovatoare idei
și imbietoare ușițe,
Unde puteai intra si găsi prietenii
vechi sau tristeți adunate.


Am denumit acea perioada
atât de frumoasa a clepsidrei,
Perioada colorata Ebru,când nisipul
emana culori neasemuite,
Scurgandu- se intr- un ritm mai lent,
pentru a lasa noua arta
Sa mai coloreze frumosul suflet,
ignorat ani ce- n zbor trecura.




---


2. Clepsidra colorata in stil Ebru

~*~

Am privit ani multi cum nisipul
curge in clepsidra vieții,
nepăstoare, naiva,
ma gândeam,
încă e mult timp și loc să curgă.

Vine o vreme cand regrete ne încearcă
ca n-am reușit
sa facem cu folos, în valul vieții,
aceasta scurgere.
Târziu, puținul rămas se prelinge.

Am vrut sa colorez clipele
cu joc de curcubeu,
pentru un timp, am ales ebru
prin jocul pe apa, arta picturii pe apa.

Am ajuns să îmi port visele
la fiecare oglindire-n apa,
cu noi speranțe,
cu dorinte,
cu jocuri de lumini si culori
in final, mi-am gasit visul
și propriul curcubeu.

Desigur, perfecțiunea nu am atins-o,
ajutata de unduirea apei
si de combinarea stilurilor,
culorilor, ideilor
si instrumentelor artei,
idei noi apăreau,
se luptau sa domine,
sufletul a gasit bucuria,
colorand multe cămări si usile lor,
acolo puteai intra si găsi mereu
locuri si prietenii vechi ce ne-așteaptă.

O perioada frumoasa a clepsidrei,
perioada colorata Ebru,
nisipul scurs intr-un ritm mai lent,
emana culori neasemuite
pentru a-mi colora sufletul uitat demult.

 ~*~






Pictor si Poet POPA GENOVEVA





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu